Minos Dungeon (Xbox One)
Get ready to tackle clever puzzles, slippery blocks, and a very friendly minotaur! Minos Dungeon is a pixel art puzzle game that combines logic, strategy, and a good dose of creativity—perfect for those who love solving problems in a fun way. You control Ferdinando, a good-natured minotaur who isn't interested in fighting in labyrinths—he just wants his treasures! To achieve this, you'll need to push stone blocks through mysterious rooms, cover treacherous holes, and solve increasingly complex challenges. But don't think it's just about pushing: the blocks slide until they hit something, and each level brings surprises that will test your reasoning. Throughout three unique biomes, you'll discover increasingly wacky mechanics: breakable blocks, arrows that change the direction of blocks, teleporting traps, and even floors that make everything stop instantly. Each new world creatively mixes these elements, requiring strategy, logic, and a lot of patience. Minos Dungeon is a journey full of retro charm, ingenious puzzles, and that feeling of victory that only comes when you fit the right block in the right place. Enter this labyrinth and prove you're smarter than the Minotaur himself. Features: SMART AND FUN CHALLENGES — Solve puzzles with creative mechanics and a difficulty curve that respects your time and challenges you to think outside the box. THREE BIOMES, DOZENS OF LEVELS — Explore the scorching heat of Magma, the ancient mysteries of the Ruins, and the freezing challenges of Snow. Each with unique visuals and new mechanics to master. FULL OF PERSONALITY — With pixelated visuals and a charismatic atmosphere, Minos Dungeon blends the classic with the modern in an experience tailor-made for puzzle lovers. Ferdinando is ready. Are you?