Mining Rail
Mining Rail is a roller coaster game. Get into your mine cart and drive at high speed along the railway track, getting through the mine to the exit and down to the valley. The track is steep, the curves tight and the force tries to take your vehicle out of the bend. A good pilot now shifts the weight, tilts the mine cart in the curve and manages every tricky part of the track. - exciting high speed downhill driving - real roller coaster feeling - over- and underground driving - world generator for fixed and random tracks A mine cart pilot must qualify for his missions and is rated by the number of tasks completed. You have to be fast, accident-free and efficient in collecting gems. Only then you will get access to the next mining world. - 110 fixed tracks - 11 worlds - 5 levels - 1650 tasks - 30 upgrades - endless number of random tracks Your mining operations will take you to the most exciting mine tracks in the world. From the Black Forest via the Volcano Islands to the Blue Grottoes, your driving skills become a legend. But every experienced mine cart pilot has to face at regular intervals the challenge of the Ghost Mine. - Black Forest - Mediterranean - Fertile Plain - Nordic Coast - Volcano Island - Mining Mountains - Fire Caves - Iron Valley - Blue Grottoes - Desert Mountain - Ghost Mine The dark Ghost Mine will not be entered by humans. Here live the dead, ghosts, giant spiders and vampire bats. There is no electric light and some sections are very steep. - 10 fixed tracks Ghost Mine - 5 levels - 30 tasks - endless number of random tracks in Ghost Mine Find your way through the Ghost Mine and the most impressive mines around the world and start a journey from deep inside the mountains down to the safe station at the end of the track.