Exception
Exception is a combat platformer set inside a computer system which has been hijacked by a totalitarian virus. A lone member of the system must step up to lead the resistance and battle against this brutal regime. Expertly combine razor sharp reflexes with elaborate attacks to topple the virus and restore freedom. - A New Approach to Platforming - Two-dimensional action in a three-dimensional world. Entire levels transform to reveal new challenges and opportunities. Explore distant areas exposed by the shifting environment. Each level is an elaborate puzzle that unfolds as you progress. - Synthwave Soundtrack - A soundtrack assembled from the very best Synthwave artists. Enjoy nearly two-hours of Synthwave tracks which complement Exception's retro-futuristic aesthetic. - Challenge the Leaderboards - Compete for the best time on your favorite levels through more than 100 leaderboards. Take on your friends or players from around the world. - Illustrated story - The story of Exception told with illustrated cutscenes. Learn about the system collapse and subsequent power vacuum that gave rise to a fascist virus. Join a gang of four misfit software threads in their journey to overthrow the brutal regime and restore freedom to the system. - Upgrade your Character - Execute a variety of special attacks and string together creative combinations to maximize your destruction. Collect hidden artifacts to purchase attack upgrades and push the limits of your destruction. - Dynamic Bonus System - Chain multiple airborne attacks to earn time bonuses. Harness your creativity to uncover the fastest level routes with the most bonus potential. Aggressive attack strategies yield the highest bonuses.