Cipher Monk
Cipher Monk is a relaxing number puzzle game inspired by a brilliant but forgotten number system used by Cistercian monks in the 13th century. Unlike any other numerical challenge you've seen before, Cipher Monk invites you to think differently — to decode, rotate, and arrange mysterious ancient symbols that represent numbers from 1 to 9999. Each of the game’s 35 handcrafted levels is a small, peaceful challenge. There are no timers, no pressure — just you, your logic, and the strange beauty of medieval mathematics. As you progress, you'll start recognizing patterns, unlocking new ways to interpret symbols, and gaining a deeper appreciation for one of history’s most clever and obscure inventions. Cipher Monk is more than a game — it’s a calm mental workout wrapped in ancient mystery. Designed with clean visuals and a minimalist soundscape, it's perfect for players who enjoy quiet thinking, historical secrets, and satisfying “a-ha” moments.