Master Detective Archives: RAIN CODE Plus
Yuma, an amnesiac detective-in-training, and Shinigami, the spirit haunting him, tackle unsolved mysteries. Enjoy a brand new dark fantasy detective action game from the minds behind the Danganronpa series! A city of rain is gripped by innumerable unsolved mysteries, under the complete control of a megacorporation. Master Detectives from around the world, each possessing unique powers, must rise to the challenge of uncovering the truth. With Shinigami by his side, Yuma joins the investigation as a trainee of the detective agency. The story progresses through investigation in the "real world" to collect clues needed to solve a case, then conquering the "Mystery Labyrinth" with the clues gathered. Uncover the truth by making full use of your evidence in the Mystery Labyrinth. [Investigation] Take control of Yuma and explore Kanai Ward. Talk to people in the city and investigate crime scenes to collect "Solution Keys". [Forensic Forte] The detectives who investigate with Yuma have "Forensic Fortes," like "Postcognition" and "Disguise". They'll help find hidden clues and testimonies by utilizing these special abilities. [Mystery Labyrinth] As the investigation progresses, the "Mystery Labyrinth" will appear. The mysteries of the case materialize in the form of gimmicks and traps to attack you. Dodge them with the clues collected in the form of "Solution Keys". [Reasoning Death Match] In the Mystery Labyrinth, a "Mystery Phantom" appears to prevent you from finding the truth of the case. Fight back in fast-paced action sequences and slash through with a "Solution Blade"! [Additional Content Outside the Main Story] Obtain "Memory Shards" hidden in Kanai Ward to view secret memories between Yuma and the detectives. Enjoy substories and help people in need by fulfilling special requests. "Plus" features: - 4K compatibility & improved overall performance - New gallery mode to enjoy cinematics and BGM - 5 substories featuring different Master Detectives Ch. Desuhiko: Charisma Killed the Cat Ch. Fubuki: Fubuki's Luckiest Day Ch. Halara: Raining Cats & Dog Ch. Vivia: The Near-Death Detective Ch. Yakou: Thank You, My Detective [Languages] Interface: Japanese / Traditional Chinese / Simplified Chinese / English / French / Italian / German / Spanish / Korean - Audio: Japanese / English *There is also Digital Deluxe Edition which contains digital art book and digital soundtrack. Please be mindful when purchasing.