Prison Tycoon: Under New Management
Build a huge prison, crafting every building, every room, and every path and furnish them as you like!. Be sure the layout you design makes efficient use of the power grid and water systems. Rehabilitate the prisoners, that's what it's all about! Send them to all sorts of therapies, from the zero gravity room to a hologram room to dance therapy (pole dance anyone?). Help inmates address their issues and return to society. Hire expert staff to fill all kinds of roles in your prison. Assign them to work, promote the best and fire the rest. Design and maintain the security systems of your prison and be ready for night escapes. Decide on the placement of cameras, watchtowers, and guards to make sure your prison is a safe place. Features - Choose from five different climates, each with different challenges - Hire qualified staff to fill a variety of roles - Maintain and repair facilities for the most efficient resource management - Fortify security to withstand prison escapes and fights - Monitor prisoners to ensure they are happy and healthy - Game mechanics require proper nutrition, exercise and climate control - Room cloning tool saves time and increases productivity - Multiple prisoners may arrive together, increasing game difficulty - Prisoner have VR therapy, zero gravity rooms, romantic visits and more - Rehabilitate prisoners back into society - It’s all about redemption over punishment - Select "Creative Mode" for unlimited money Check out our FREE DLC Roll Call! This expansion features a new character creator, allowing players to customize inmates, wardens, and guards. Roll Call also introduces Twitch integration, pulling screen names from your community (followers, subscribers, or viewers) into your build. You can also gift item keys to your community on any streaming service, video platform, or social network. Upgrade your prison with Maximum Security! Expand your prison even further with the new Maximum Security DLC. Featuring higher risk prisoners, new therapies, more security measures, and best of all…K9 UNITS!