Orbital Bullet
A fast paced 360° action-platformer with rogue-lite elements TRIGGERFINGER LICKIN’ GOOD ROGUE-LITE ACTION - 360° hard-boiled gunplay: Projectiles traverse in a 360°-degree pattern allowing for a new unrivaled gunplay feeling. - “Just one-more-run”: Procedurally generated planets, mean enemies, bad-ass bosses, a diverse weaponry and game changing upgrades guarantee addictive gameplay. - Make the most satisfying long-range curved snipes you have ever done or blast and shred enemies with a load of your hyper shotgun. Or are you more of a rocket launcher fella? - Fast paced unrelenting pixel style-action: each death is permanent, but let’s be honest, dying is part of the fun. A DEATH-DEFYING PROGRESSION SYSTEM - Having a hard time making progress? Don’t worry, we got you covered! After each death you will be able to spend Nanobytes to receive permanent upgrades and skills. - How about a bigger Medi-Backpack or extra Shield to last a little bit longer? - Or activate the Combo System, to tremendously increase the pacing of the game and receive certain multipliers to currency drops and EXP. - Don’t like your starting weapon? Unlock a new more powerful one right from the start and get your revenge. UNLIMITED FRAG-TASTIC REPLAYABILITY - Build your own custom skill tree with our Dynamic Skill Trees! Make clever decisions to empower skills and reach new power spikes while the tree changes every time you play. - “We need guns, lots of guns.” Unlock, find, or buy more than 42 different guns, weapon upgrades and various power-enhancing perks that will change the way you’ll play. - Unlock four different classes to choose from, like the turret-carrying Engineer or the fire-fueled Hellion, each with a different skill tree. - Are you the type of person who enjoys some good ol’ pain? Good, because we got a Streak System that will make the game considerably more difficult (coupled with a few other surprises) with each completed run, until your streak ends. Don’t worry though, you will have plenty opportunity to die. A HEAD-BLASTING SOUNDTRACK - Orbital Bullet features a pounding electronica soundtrack composed by Juha Korpelainen & Niilo Takalainen. If you die a lot, at least you can listen to some catchy tunes.