Irem Collection Volume 3
ININ is back with Volume 3 of the IREM Collection, delivering a trio of fantastical shoot 'em ups! This time, it´s magic, machines, and mayhem. Mr. Heli (Battle Chopper) Meet Mr. Heli, the quirky, legged chopper with a whole lot of firepower! Debuting in Japanese arcades in 1987, this multidirectional “cute ‘em up” shooter lets you pilot through inventive stages filled with puzzle-like maps, hidden paths, and massive bosses. Mine crystals, earn cash, and upgrade your arsenal to keep those rotor blades spinning! Mystic Riders Magic meets mayhem in Mystic Riders, the 1992 fantasy shooter where you ride broomsticks and battle giant sky turtles, flaming demons, and other mythical creatures. Use your broom as a boomerang to block projectiles, dodge-roll past dangerous hazards, and blast through vibrant worlds. Don't go it alone – team up in local co-op as Mark the wizard or Zeal the witch for an enchanted ride through arcade history. Dragon Breed Finally, from brooms to dragons – the 1989 arcade gem Dragon Breed throws you into a biomechanical nightmare! Ride into battle on the mighty dragon Bahamoot who can shield you from danger and scorch everything in your path. Think R-Type meets fantasy apocalypse – with wings. Features: - Three high-fantasy and sci-fi horizontal shoot ‘em ups from IREM. - Included Versions: - Mr. Heli/Battle Chopper: Arcade (English/Japanese), PC Engine (Japanese) - Mystic Riders: Arcade (English/Japanese) - Dragon Breed: Arcade (English/Japanese) - Optional controller enhancements, including rapid-fire button assignment and customizable control layouts. - Quick save/load and built-in rewind to keep the action flowing. - Display filters to recreate that original arcade look and feel. - Worldwide leaderboards to show off your high-score dominance. - Local 2-player co-op in Mystic Riders for magical tag-team action. - Packed with bizarre enemies, massive bosses, and legendary gameplay. Experience the magic, machines, and mayhem of IREM's arcade brilliance – all in one explosive collection!