Dragon Blaze
A Psikyo fantasy shooter where a powerful dragon is your fighter unit! Dragon Blaze is a vertical-scrolling shooter game that first appeared in arcades in 2000. The heroes are the four dragon riders. Attack using normal shots, bombs, magic shots (press and hold), and powerful close-range dragon shots. The dragon shot is the main feature of this game. Defeat the enemy using this shot the moment you release the dragon to get more score items! You can also earn technical bonuses by hitting a boss's core using this shot. Separating from the dragon also changes the effects of the magic shot! The game's amazing boss battle effects, transformations, and stunning background art that exude an eerie charm will jog your imagination as you play! Take your stand against the demon lord Nebiros and his army of darkness in order to save your loved ones and the world! The game comes with options you can tweak to your liking. Pick your preferred difficulty, max lives, max continues, key controls, screen orientation, and more to make the game just right for you. Don't forget about the new online rankings! Do you have what it takes to become the best dragon rider in the world? Characters: For true warriors only! The Soaring Dragon Knight "Quaid" Sub Shot: Holy Lance Combined Magic: Burst Lance Separation Magic: Fire Breath Magic Bomb: Chaos Flare Pierce through everything! The Ocean Girl "Sonia" Sub Shot: Freeze Arrow Combined Magic: Diamond Dust Separation Magic: Aqua Blast Magic Bomb: Trident Rush Electrifying attacks! The Guardian of the Forest "Rob" Sub Shot: Plasma Hammer Combined Magic: Lightning Hammer Separation Magic: Giga Wave Magic Bomb: Thunder Break Death from below! The Necromancer "Ian" Sub Shot: Magic Sword Combined Magic: Death Crash Separation Magic: Hell Spin Magic Bomb: Dark Stinger Planes: "P" items power up your unit. "B" items give you bombs that deal area damage to clear out enemies or help with emergency escapes. Fill up your gauge to unleash a powerful magic shot! Separate from your dragon to unleash a powerful dragon shot! Hit bosses with a dragon shot to earn technical bonuses! Options: Seven difficulty tiers to choose from in ARCADE mode. Play in vertical screen mode for that nostalgic arcade experience! Two additional screen filters for your enjoyment. Lives can be set between 1 to 9, whereas continues can be set between 0 to infinity. Freely configure your preferred keys for shots, dragon shots, or bombs. Vertical screen mode is playable even in landscape orientation. You decide your style! SCORE ATTACK: This mode has a fixed difficulty and number of lives. Serious challengers only! Submit your high scores to compete with players from around the world! Online rankings can be viewed from the options menu.