Mortal Shell II: Devout Edition
Mortal Shell II: Devout Edition features the base game as well as an exclusive Obsidian skin set for all eight playable Shells. Mortal Shell II is a standalone sequel to Mortal Shell that significantly expands on the original with faster and unforgiving combat, deeper weapon design with extensive upgrade options, and an emphasis on free exploration within a compact open-world. THEIR FLESH IS YOUR WEAPON: The corpses of exceptional warriors are scattered throughout Mortal Shell II’s destroyed world. Once discovered, each warrior can be possessed, awakening their innate strengths and mastered abilities. Evolve your own style of combat by harnessing the unique abilities of each warrior and unlock their secrets through the discovery of lost memories. CLEANSE A RAVAGED WORLD: Mortal Shell II’s compact open world connects over winding footpaths guarded by desperate and fanatical adversaries. Players who wander are rewarded with new warriors to possess, additional story elements, powerful and strange weaponry, upgrades, curiosities and more. Step through derelict temples of ancient deities, across forbidden forests and icy graves, into citadels carved out of bone. Scattered between these lost landmarks are more than 60 dungeons, each providing a challenging test of the talents and weaponry you have collected on your journey. DETHRONE FALSE GODS: You control the Harbinger, a being that must reclaim the Undermether’s stolen eggs that are now ruthlessly guarded by grotesque, dangerous creatures. Mortal Shell II’s combat system is agile and expressive. Stamina gauges are removed, and execution options have been enhanced, delivering a kinetic and chaotic dark power fantasy. Precision meets intensity in high-stakes combat.