These monsters have no mercy for you... Self-Delusion is a first-person survival horror in the original setting of Slavic fairy tales. You will faces such unique monsters like: Kolobok, Leshy, Boggart, Lapot and other creepy creatures. Explore, hide or run. Just don't get devoured by them. Features: - Horror in the original setting Monsters unique to the horror genre, only found in fairytales and folklore up 'til now. - Opponents with unique abilities and behavior pattern Find your survival strategy based on the behavior of the monsters and the environment. - Atmosphere Tense atmosphere complete with jump scares and heart hammering races to beat the clock. - Exploring Explore a strange village house and other locations. Can you uncover the secrets of these places? - Different endings Alternate endings that shed new insight on the story and add hours of re-playability. - Story An enthralling storyline that will leave you gasping in shock and on the edge of your seat. - Complexity Choose the game difficulty that suits you best, depending on your skills. As you could have guessed the main goal is surviving. Sounds pretty easy, but do not delude yourself. The situation will change every second and the monsters have no mercy for you.