Phantom Abyss
Phantom Abyss is a massive asynchronous multiplayer game that casts players into procedurally-generated temples and tasks them with retrieving the sacred relics hidden within deadly chambers. Intrepid adventurers will dodge scores of hidden traps, leap treacherous chasms, and flee relentless guardians through branching paths until one of the relics are claimed or the devices of death overwhelm them. Be warned, you only get one attempt at each temple and failure or settling for a lesser relic means you will never see that temple again... The cleverest players will use the phantom runs of failed attempts from other players to their advantage and avoid the missteps and mistakes that led to their doom. Asynchronous Multiplayer Explore the perilous halls and colossal rooms of each temple alongside the phantoms of fallen players that came before you. Use their successes and failures to your advantage to progress deeper than they ever could have hoped. Blessings from the Gods As adventurers venture further into a temple, offerings of collected treasures can be made at altars to gain a new blessing for the rest of the run. Collect as much treasure as you can to please the gods and gain a double jump, glide jump, extended slide, damage protection, and more! Unlockable Whips Unlock new whips with success and choose from your collection before venturing into your next run. Each whips carries a minor blessing but also a curse that may complicate your attempt at riches and glory. Three modes Complete a series of progressively more challenging temples in Adventure mode, compete for the best time in Daily mode, and undergo the ultimate challenge in Abyss mode. Permanent Upgrades Scour every nook and cranny to uncover rare keys and unlock your full potential. More health, more speed, more power.