Past Cure
Past Cure is a dark psychological thriller that blurs the lines between dreams and reality. An intense, cinematic, story-driven experience that challenges the player to use mind-bending mental abilities to survive. After years of torture, former elite soldier Ian lives in a safe house with his brother, struggling with memory loss and the effects of the experiments he was forced to endure. In an attempt to tap into the hidden power of the mind, his captors left him scarred with unrelenting nightmares, visions and unstable powers such as time manipulation and telekinesis. Driven by his desperate need for the truth and a thirst for revenge, Ian, assisted by his brother, sets out on a thrilling hunt for the masterminds of this conspiracy. He hopes to uncover exactly what his enemies have done to him and why? As Ian plunges into a criminal underworld in pursuit of his only lead, he is forced to use his mental powers more and more to survive. But with each use, his mind becomes ever more detached from reality, revealing the presence of an even darker force at play. Gameplay Features - A story driven supernatural thriller Past Cure is a cinematic, story driven experience where the player follows the struggle of a broken man searching for the missing pieces of his mind. With intense cutscenes and intriguing story items throughout the levels, the players can unravel a story that will keep them guessing until the end. - Action vs. Stealth Be bold and engage your enemies with time bending gun battles and brutal jaw crunching combos. Or pick the stealthy approach where evasion tactics and slick stealth takedowns allow you to outsmart your enemies in silence. Choose the right approach to each situation as there are pros and cons to each playing style. - Mind bending abilities Unleash the unlocked power of Ian’s mind against those who unlocked it. To truly master the Past Cure experience, players must utilise time manipulation and astral projection to gain an edge on opponents and overcome obstacles. - Dreams vs reality Ians mind is torn between the gritty real world and the nightmarish horror of his dreams. Past Cure contrasts between the cold, brutal combat orientated levels of the real world, to the more puzzle solving and survival gameplay in the abstract dreamworlds.