Feist
Feist is a multi-award winning, beautifully handcrafted action game. It follows the story of a little fur creature and its desperate attempt to rescue its mate from the clutches of a pack of malicious predators. The journey to the heart of a mysterious forest soon becomes a savage and merciless fight for survival as everything in this mesmerizing but deadly environment wants to eat you. The vivid world of Feist is brought to life by a highly dynamic and emergent gameplay. All elements interact with each other and produce unpredictable interactions. Enemies are armed with a complex AI and chase the player with the physical intensity of wild beasts. Feist's tension is emphasized by an enchanting and melancholic score and a cinematic style reminiscent of Henson’s "The Dark Cristal", Norshteyn’s "Hedgehog in the Fog" and Sendak’s "Where the Wild Things Are”.