Ctrl Alt Ego
Prepare to experience a game like no other. Ctrl Alt Ego is a unique hybrid that blends open-ended puzzling, first-person exploration, and creative problem-solving - all wrapped in a captivating mystery about the nature of consciousness. You play as a disembodied 'Ego', a conscious being who awakens on a mysterious space station. With no physical form, you must navigate this strange world by transmitting yourself between robots and devices, each with their own unique capabilities. Exploit the game's innovative mechanics to tackle challenges in your own way. Whether you prefer a stealthy approach, a more direct action-oriented style, or a creative mix of both - the choice is yours. There's no one right way to play Ctrl Alt Ego. Dive into an immersive, nonlinear world inspired by classic 70s and 80s sci-fi. Uncover the secrets behind a parasitic entity that seems to be taking control of the station's robotic inhabitants. Your goal: confront the source of this threat and uncover the truth about your own existence. Ctrl Alt Ego offers an engrossing experience for both casual gamers looking for something fresh and unique, as well as more experienced players seeking a thought-provoking, open-ended adventure. With no traditional 'player death' and the ability to transmit between hosts, your disembodied ego will always live on, empowering you to explore and experiment to your heart's content. Embrace the unexpected and challenge your preconceptions about games.