Common'hood
Common’hood is a community-building and economy management game with highly customizable base-building tools. Scavenge for materials, build a home, grow your own food, research new technology, craft new tools, and build a new family. Form your community and take it from surviving to thriving! CRAFT Highly detailed building tools. Build a thriving community by growing food, crafting shelters, workshops, and eventually, high-tech manufacturing facilities. Your workshop gives you access to unique creation materials where every detail is in your hand. CARE Take care of your settlers. Your settlers will have needs and aspirations. Take them from poverty and misery to becoming key members of a wholesome community. AUTOMATE Let machines do the hard work. Use the large range of building stations to develop unique automated technology. Once the robots start doing the hard work, sit down and relax and see things grow. GROW Tasty food starts on the farm. Grow a self-sustaining food supply out of a variety of crops, regaining food autonomy in the process! Food items will give you access to a large range of cooking recipes to make your settlers happy. GATHER An abandoned factory with a story' Scavenge the abandoned factory, full of resources, history, memories, and failed intentions. Each corner tells you a little bit more of why this place ended up in ruins. SHARE Contribute to an online catalog of creations! Design unique habitats and share them online through our in-game online database. Get reputation for contributing to the design of the parts that other players will use. There is nothing like seeing the impact of your ideas out there!