The Quiet Things
Step into a fractured 00s childhood in the South of England. Inspired by the developer’s real diaries, this autobiographical narrative adventure invites you to uncover Alice’s story by piecing together evocative memories, and following in the footsteps of a young girl’s journey through adolescence. The game deals with heavy themes around the impact of abuse on mental health, and includes exploration of abuse (emotional, physical and sexual, including grooming of a minor), as well as self harm, depression and suicide. Please be mindful of this when playing.