R-Type Dimensions III
In een verre toekomst staat de mensheid voor haar grootste bedreiging: het Bydo-rijk, een angstaanjagende bio-mechanische levensvorm die alles wat zij aanraakt kan corrumperen en absorberen. Oorspronkelijk door mensen gecreëerd als wapen, liep het experiment volledig uit de hand. Nu bestaan de Bydo buiten de normale ruimte en proberen zij voortdurend de menselijke realiteit binnen te dringen. Na talloze oorlogen en bijna-uitroeiing keert de Bydo opnieuw terug — sterker, adaptiever en veel agressiever. Om deze nieuwe invasie te stoppen ontwikkelt het Aardse Ruimtekorps een geavanceerd gevechtsvliegtuig: de R-90 Ragnarok, een next-generation R-Type-schip. Als piloot van de R-90 word je ingezet in vijandige zones die wisselen tussen normale ruimte en de verwrongen Bydo-dimensie. Jouw missie: diep doordringen in vijandelijk gebied, de kernnetwerken van de Bydo vernietigen en het hart van het rijk uitschakelen voordat de mensheid volledig wordt opgeslokt. R-Type Dimensions III brengt de intensiteit, precisie en creatieve vijandontwerpen van de arcadeklassiekers naar een nieuwe generatie. Elk level, elke baas en elk projectielpatroon is volledig herbouwd met hoogwaardige 3D-graphics, verbeterde animaties en rijk gedetailleerde omgevingen — met behoud van de iconische R-Type-sfeer. Voortbouwend op R-Type Dimensions en R-Type Dimensions EX is Dimensions III volledig opnieuw vormgegeven met moderne visuals en audio, uitgebreide spelmodi en nieuwe functies voor de ultieme moderne R-Type-ervaring. Kenmerken: - Volledig geremasterde ervaring met compleet opnieuw opgebouwde assets - Lokale co-op met nieuwe score- en survivalmechanieken - Aanpasbare besturing en quality-of-life-opties - 3D-camerainstellingen (normaal en crazy)