The Bug Butcher
The Bug Butcher is an action-packed 2D side scrolling shoot em up game where peril comes from above. So in a nutshell, pest control with machine guns in space. The core mechanics hold old ties from the classic arcade shooter “Super Pang” where you shoot vertically, but with modern day twists. You are Harry, a brash and tenacious exterminator who has a knack for decimating bugs. Harry’s current assignment takes him to the infested futuristic research facility on planet Zoit. The surviving and dwindling number of scientists employed him for his slaughtering skills. Harry’s mission: survive until the decontamination of the building is complete, hoard coins like his life depended on it, and protect the scientists at all costs. Watch out for the spiders as they have a particular fondness for rubber encased scientists. After landing, you will move from room to room through the facility blasting rockets, lasers, and wielding the power of lighting upwards at anything not human.