Universal Fligth Simulator 3 PvP
Buckle up and get ready for the most realistic and breathtaking flight experience of your life! Universal Flight Simulator 3 PvP lets you take the controls of legendary vintage aircraft, cutting-edge jets, and powerful modern helicopters — each with its own unique feel and challenge. Explore 12 stunning locations across the world, from sun-drenched coastlines to stormy mountain ranges, each meticulously crafted to push your piloting skills to the limit. Master 5 incredible fixed-wing aircraft and 2 agile helicopters, each faithfully recreated with authentic aerodynamics and handling. But this time, you're not flying alone. Challenge a friend in local 2-player PvP multiplayer — race head-to-head on circuits, dominate free-flight challenges, and settle once and for all who the ultimate pilot really is. Set the best lap times, unlock new missions, and leave your rival in your wake. Key Features -Optimized aerodynamic and hydrodynamic simulation -Physics-based engine simulation with realistic propeller and transmission systems -Custom wheels and suspension for ground handling -Fully interactive 2D/3D gauges and control panels -Immersive virtual cockpit system -12 unique locations to discover and master -5 planes and 2 helicopters, each with distinct flight characteristics -Free flight and circuit racing modes -Local 2-player PvP — face off against a friend on the same screen Designed specifically for XBox Series devices. XBox One users please refer to original 'Universal Flight Simulator' game.