Ball laB
Roll and bounce through tough-but-fair platforming stages in minimalistic retro style! Stripping away modern complexities to return to a simpler, more challenging style of gaming, Ball laB is a straightforward precision platformer presented in minimalistic greyscale pixel art graphics. Each puzzling stage fills a single screen, with the objective being to get from one end of the level to another without falling victim to spikes, pitfalls or other hazards. You play as a ball. You can roll along flat surfaces, bounce to ledges, hop onto platforms or ride elevators to reach your goal. If you hit a hazard, you’ll instantly respawn at the beginning of the stage, adding to your death counter with each attempt. How many tries will it take for you to clear all 60 challenges?