Surviving Mars: Relaunched - Prime Mission
Join our ‘Prime Mission’, the first expansion pass for ‘Surviving Mars: Relaunched’. Featuring a new Mission Sponsor and two upcoming expansions, it’s your chance to go beyond survival and forge a bold new future for Mars. The ‘Prime Mission’ expansion pass includes the following content: ‘Interplanetary Codex’ - Mission Sponsor Politics has always been part of human nature. Now, it’s part of Martian nature too. Your influence and negotiation will shape the destiny of your colony. With this new Mission Sponsor - Interplanetary Codex - you will supercharge the political process. Includes the ‘Law Office’ - A unique building available exclusively when you choose this sponsor. The future needs rules and order. And someone needs to set them up! Included as an instant unlock in the ‘Prime Mission’ expansion pass. Releases 10 November, 2025. – Feeding the Future Your colonists are hungry for more than survival. Provide your colonists with various delicacies and build local production to create the ultimate Martian diet in Surviving Mars: Relaunched — Feeding the Future. - 13 New buildings: Grow, Process and Distribute your food in the best Martian fashion. - 8 Delicacies that affect colonist comfort, morale, health, and sanity. - 3 Сolonist traits: Coffee Enthusiast and Foodie are yours to work around, while the rare Celebrity Chef is yours to hunt for. - 2 Сommander Profiles: Horticulturalist and Agronomist. - New laws and technologies to shape how your colony grows and eats Included in the ‘Prime Mission’ expansion pass. Releases September 8th, 2026. – Machine Utopia When metal meets ambition, Mars transforms. Machine Utopia replaces human labor with powerful machines that never tire. Let colossal excavators rip into the Martian crust, while trains haul heavy ores to grand foundries, to be forged into metals and machine parts, fueling the rise of a new kind of colony. A future built on electricity and steel, not sweat. Key Features: - Workplace Automation: Replace human workers by investing resources to fully automate workplaces across the colony. Efficiency comes at a price, but perhaps one worth paying.. - Mining revisited: Changes to deposits and mining that will give you the resources needed to automate the colony. New ways to mine in the underground. - Heavy Transport: New resources will require new infrastructure. Improvements to the trains and stations as well to accommodate the heavy loads from your booming mining industry. Included in the ‘Prime Mission’ expansion pass. Releases Q4 2026.