Size Matters
In Size Matters you take on the role of a scientist who has unintentionally ingested a chemical which causes him to shrink every second! As you shrink, getting around the laboratory gets trickier, with the game essentially turning into a platformer as you figure out ways to climb up onto where the equipment and ingredients are located! Using the equipment, you need to manage to make an antidote in a limited time, before you shrink completely! Go through the formulas you find and follow them accurately! Operate equipment such as: Chemical Processor, The Reverter, Code Combiner, Antidote Producer and more! But beware, your time is very precious - you need to process ingredients using lab equipment all while searching for missing components or rearranging the lab so you're able to reach stuff when you're smaller! YOUR OWN PLAY-STYLE Tweak all kinds of settings, such as the height at which you start, how many double jumps you can do, or how long it takes for the Chemical Processor to complete its process! Breakable ingredients which can be restored using The Restorer, once they've been broken by handling them wrong! - Randomize Equipment placement - randomly places lab equipment around the laboratory which makes the game even more unpredictable & adds more replay value! - ...set everything depending on how you want it & find your favorite way to play!