Mel The Space Cat (Windows)
Welcome to the universe of Mel The Space Cat! In Mel The Space Cat, you’ll guide Mel, a courageous cosmic cat traveling across alien planets in search of safety even if that means escaping from energy traps, laser cannons, hazardous landscapes, and the mysterious alien Theo! Across 40 handcrafted space levels, your reflexes and timing will be pushed to the limit in a journey filled with charm, danger, and zero gravity surprises. Run from danger as you explore alien worlds! Your mission is simple: help Mel survive each extraterrestrial environment and reach her spaceship. But beware these planets are full of cosmic threats! Dodge deadly traps, avoid energy balls and cannons, and master tricky platforming challenges across unique interstellar biomes. Simple controls, increasing challenge. With easy-to-learn controls, Mel The Space Cat is accessible for players of all ages — but completing all 40 space levels is no small feat. Precision, quick reactions, and perfect timing will be essential as the adventure grows more intense. Travel across colorful and dangerous planets. Journey through vibrant cosmic environments, from glowing purple planets to massive static worlds suspended in space each location brings new challenges, new traps, and unique surprises along your interstellar path.