Angry Video Game Nerd 8-bit
The ULTIMATE NERD RAGE is back in Angry Video Game Nerd 8-bit - an all-new action platformer set in the AVGN universe! Play as The Nerd and blast your way across a host of pixel art levels crawling with zombies, mechanical skeletons, ghoulish reapers, and more! THE 8-BIT EXPERIENCE We partnered with Mega Cat Studios and Programancer to make a brand new back-to-back 8-bit installment featuring the Angry Video Game Nerd! THE AVGN UNIVERSE IN 8-BIT FORM Journey through multiple levels inspired by the AVGN universe, and blast away at enemies themed around each level! Slide below platforms, pick up power-ups, and take alternate routes to get to the boss room! TAKE ON ENDLESS CHALLENGE MODE See how far you can go as you blast through increasingly difficult randomized rooms! Obtain helpful items or debilitating curses from the Game Weenie after every boss kill! And keep your eyes peeled for a hidden boss that only appears in Endless Challenge!