Seasons of the Samurai
Lead a samurai through a series of puzzles set in the eight provinces of Japan. Control the season and the time of day in order to change the configuration of each level, allowing the samurai a safe passage to the next level. All puzzles require logic reasoning and good memory skills. New mechanisms appear as you make your way through each prefecture of Japan, increasing the challenge throughout your journey. The combinations of seasons and times of day create realistic sunlight conditions. Leaves in the trees reflect all four seasons depicting the glowing reds of the maple trees in autumn and the beautiful purple and pink tints of the cherry trees in the spring. Discover all the pieces of a Japanese painting and earn all the belts all the way to the black belt!