Musical Vibes RX
Get ready to move with Musical Vibes RX, the new version of Musical Vibes, the first-ever dance game to let players use the camera of their smartphone connected to a console or PC. Originally released in June 2023, the original broke new ground, and now RX takes the experience even further! Dance Hands-Free with Incredible Moves! Groove to fantastic music and master exciting new dance moves with full-body tracking powered by advanced AI technology. Put the controller down, your smartphone camera does the tracking. Just follow the beat! Track Your Progress Stay motivated with the built-in calorie counter that provides an estimated calorie burn during your game session. Included Songs The base game includes 7 tracks across a variety of styles: "Platinum Dreams" by NARAE SOLIS — K-Pop "Champion Sound (Remix)" by SIZZLA feat. TURBULENCE — Dancehall "Noche de Brillo" by LINA RIKO — Reggaeton "Embrace Your Light" by NINA RAY — Pop "Party" by FIVEEBEATZ — Amapiano "Magnetic Pulse" by Vénna feat. Jinseo — K-Pop (free unlock: play online with at least 1 friend, or available as paid downloadable content) "Pretty Boy" by Clara Solane — R&B (free unlock: play online with at least 2 different friends, or available as paid downloadable content) You can expand your playlist with 3 additional songs available as downloadable content, with even more tracks planned for future updates. Multiplayer Fun Up to 2 players can dance together using smartphone camera tracking. Play online with up to 5 players for an even bigger dance party! Customize Your Experience Personalize your avatar with fun outfits and choose from a variety of vibrant venues to match your style and mood! Enhance Your Dance Floor Own a Philips Hue smart lighting system? Connect it to transform your space into a dazzling concert venue with lights that react to the music! More Than Dance Feeling less energetic? Switch to Rhythm Game Mode, where you can press the correct direction on your controller in time with the beat, perfect for playing on the go! Exciting Updates to Come! Stay tuned for more tracks and features coming soon. Smartphone Requirements To play using your smartphone camera, you must install the free Musical Vibes Camera app, available on the App Store and Google Play. The app requires an iPhone 6S or newer, or an Android device with performance equivalent to or better than the Samsung Galaxy S9 and at least 4GB of RAM. To find out whether the app works on your Android phone, download it from Google Play, launch it and follow the onscreen instructions. At some point, the app checks your phone's performance and lets you know if it has enough power. Users must be 13 years of age or older to use the Musical Vibes Camera app.