Under a Rock
A procedural open-world survival craft game for 1-10 players. Explore a primitive but dangerous place with a different evolutionary path; here, wildlife is oversized, Neanderthals still exist, and curses are real. SETTING You are an early nineteenth century explorer who has just been stranded in a strange new world, a hidden world that few can travel to (and from!), with a different evolutionary path. Dark caves, underwater environments and a vast surface world awaits, all filled with their own unique challenges and resources. ADVENTURE AWAITS Your procedurally generated world makes each playthrough different. Craft, build, harvest, farm, fish, explore, fight and more! Prefer a simple life by the ocean or making enemies out of the natives? The choice is yours. BUILD YOURSELF A HOME Base-building offers a huge choice of assets to make your dream home, village or city. There is no limit as to how expansive your base can be or how many small decorative items you can place together. CUTE BUT LETHAL CREATURES Fight, tame, breed and ride a variety of creatures. Tamed creatures come with different useful abilities that might be beneficial when exploring the island, or you can try your cooking skills. BE UNIQUE Create your own unique looks with the character creator that offers a diverse number of customization options.