UNBEATABLE
UNBEATABLE is an anime-juiced rhythm adventure where you (figuratively) destroy on stage while you (literally) destroy on stage. During rhythm gameplay, you only need two buttons: a button for up and a button for down. Simple to understand! The complicated part is doing it. Try not to get destroyed yourself. Half the game is walking around and taking things at your own pace. The other half is trying to keep up with ours. The pink-haired girl is Beat, and she is you, and you have a lot of things to worry about. The cops are everywhere, and they are mad at you for what feels like no good reason. Though it doesn't help your case that you keep making friends with people that the cops are mad at for slightly better reasons. But what do I know? Talk to people, help them out (or don't, I'm not your mom!), play huge concerts, and punch cops. And then run away from the cops you punched. Also there are monsters or something. Not sure what's going on there?!?! All of this culminates in massive setpieces where everything is at stake. The music got you here. It'll get you through it. UNBEATABLE's full arcade mode is an entire game by itself with its own progression system and a full online component. There's modifiers, tons of songs (with more to come!) and a whole challenge board to beat, with things to do that range from as simple as "beat a song on easy mode" to, one may presume, something as complicated as "solve an ancient riddle while skateboarding." That's not a real example.