Experience the thrill of racing through dense, forested valleys, over a viaducts and deep into swooping tunnels. Germany’s classic Inter City Express awaits on our longest route yet with Train Sim World 3: Schnellfahrstrecke Kassel - Würzburg. Climb aboard the first true high-speed train in Germany, the ICE 1, and accelerate up to 280 km/h through Hesse and Bavaria countryside. The eloquent mix of tunnels and viaducts offering a unique view as you punch through landscape. Go for a modern twist and drive the state-of-the-art ICE 3, manage your speed to ensure you don’t give passengers a rough ride. Weave between the super-fast passenger services and run under moonlit skies in the DB BR 185.2. High-speed lines and freight traffic are no strangers, with cargo haulage taking place in twilight hours, as well as gaps throughout the day. Refine your braking aboard heavy trains as ICEs rocket by.