Stellaris: Grand Archive
What does it take to contain a galaxy? In the Grand Archive Story Pack, uncover and showcase the rarest treasures across the cosmos—both living and inanimate. Amass an unparalleled collection of xeno-geological artifacts, relics of forgotten civilizations, and untamed space fauna in your Grand Archive, a groundbreaking new megastructure. Will you become the galaxy’s greatest curator or sell your finds for untold riches? Harness advanced gravity snare technology to safely capture and study space fauna. Clone these creatures to create fleets of formidable fauna customized through genetic mutations. But tread carefully—two new deadly species, the asteroid-dwelling Cutholoids, and the sinister Voidworms, now roam the galaxy. Explore, collect, and showcase. The galaxy is now your personal treasure trove. Key Features: The Grand Archive A monumental new megastructure that preserves and displays the galaxy's rarest and most valuable artifacts. 151 specimens to collect (and more available with other DLCs!) From historical relics to wild space creatures, create the ultimate galactic exhibition. The Vivarium Capture and breed wild space fauna, then genetically enhance them to build custom fleets. New Mid-Game Crisis: The Voidworm Plague Face the terror of a rampaging Voidworm infestation and save your empire—or watch it fall. Two New Origins Treasure Hunters and Primal Calling Two Deadly Species of Space Fauna Voidworms and Cutholoids Two New Civics Galactic Curators and Beastmasters Two New Tradition Trees Archivism and Domestication 17 New Relics Discover powerful new relics that will aid in your conquest and collection. 3 New Music Tracks Immerse yourself in the cosmic splendor with new music that enhances your exploration of the galaxy.