Seasonal Decorative Pack 2
It's time to start or complete your collection of beautiful Wingspan backgrounds! We’re introducing Wingspan: Seasonal Decorative Pack 2! Grab another set of backgrounds, many of which you may be familiar with from seasonal events. With this pack, they can become a permanent part of your background collection! And new, matching portraits land along with the backgrounds, and are available exclusively with this DLC! Immerse yourself in a vivid feast of colorful flowers in the meadow of the Automa background, or feel the call of adventure by bringing your birds to the Scout forest familiar from the online challenges. If you're in the mood to celebrate, the Lunar New Year or Wingspan Anniversary backgrounds are also available, spreading an aura of mystery under the evening sky and the magic of nature. You’ll also be able to play on the whimsical background created to celebrate the release of our second board game adaptation, Quilts and Cats of Calico. This unusual background is full of adorable cats and soft fabrics. Last, but not least, there's something with a completely different mood. A post-apocalyptic swamp background! Dive into the bog mist and explore the artifacts hidden in the high grass. Maybe you will learn their secrets? But that's not all! New player portraits are waiting for you! On the background of Automa, you can meet the famous Automa bird wearing a crown of flowers. In the scout forest, a charming duck scout greets you. The Lunar New Year, every year graced with a relevant patron is also accompanied by a mighty oriental dragon, and the background of Wingspan's anniversary - the famous Wingspan Scissor Flycatcher, known as a Wingspan poster bird, with a small birthday gift. From the portrait for Quilts and Cats of Calico background, a little kitten with a cute mlem stares at you playfully. And from the swamp mist emerges a long-necked Common snapping turtle with its unusual shell. Wingspan's extraordinary hand-painted backgrounds and portraits are waiting for you to reach for whenever you want! Why not grab them now? This DLC includes 6 game backgrounds along with 6 matching portraits: Automa Background with Automa Bird Portrait Scout Background with Duck-Scout Portrait Lunar New Year Background (with a relevant yearly patron) with Oriental Dragon Portrait Wingspan Anniversary Background with Birthday Scissor Flycatcher Portrait Quilts and Cats of Calico Background with Kitty Portrait Post-apo Swamp Background with Common Snapping Turtle Portrait This content does not give you any advantage over other players. If you decide not to purchase the Seasonal Decorative Pack 2 but want to play with friends or other players who have it, you can still join a multiplayer game or a shared server and fully enjoy the game. Seasonal backgrounds will also appear periodically, as before, for all players. The exception is the post-apo swamp background and its matching portrait, which are exclusive to this pack only.