Platypus Reclayed
Reclaimed. Remade. Reclayed. The Legendary Platypus Returns! 22 years after its first appearance, the iconic indie shoot ‘em up Platypus is coming back, better than ever! Led by the original creator Anthony Flack, alongside the talented Claymatic team, we're embarking on a journey to bring the beloved classic into the present. Platypus Reclayed isn't just a simple remaster—it's a complete revamp. Reprogrammed from scratch and updated for modern hardware, with all-new models and artwork photographed in 4k widescreen, featuring updated gameplay, new weapons and additional content. Get ready to dive into the heart-pounding action of this fast, frantic, and incredibly fun arcade-style shoot-em-up! Colossatropolis: A City in Chaos The once-thriving metropolis of Colossatropolis is now bursting at the seams. Towering skyscrapers dominate the skyline, while pollution chokes the air - and parking is a nightmare. Desperate times call for desperate measures, and Colossatropolis sets its sights on neighbouring Mungola for expansion. But little do they know, Mungola isn't going down without a fight... The Legendary F-27 "Platypus" Takes Flight In the heart of Mungola, a single squadron of fighter planes stands as the last line of defence—the legendary F-27 "Platypus". Despite their age, these antique aircraft are the Mungolan people's last hope for freedom. Are you ready to pilot the Platypus and take on the mighty Colossatropolan battle fleet?