Parkitect: Deluxe Edition
Welcome to Parkitect: Deluxe Edition, a modern take on the classic park tycoons where you build and manage the theme parks of your dreams. Construct your own coasters, design an efficiently operating park that fully immerses your guests in its theming and play through the campaign. Create the perfect park for your guests! Deform the terrain, place water, build structures! With a huge selection of deco objects from various themes you can design your park however you want. Top off that park with your very own roller coaster! Design it yourself or choose from a number of exciting designs. Spinning, looping, launching, flying - with over 70 of the worlds most popular types of theme park rides you'll always be able to surprise your guests. Parkitect: Deluxe Edition maps are huge, yet every tile matters. Adventure park or fantasy land? Why not both? The only limit is your imagination. From the smallest details such as placing each flower pot, to designing massive roller coasters, you decide the depth of your journey. Building is only half of the challenge! You'll need to keep an eye on the finances and guest satisfaction to stay on top, and for the first time in a theme park game the "behind the scenes" parts of your park have a meaning too! Route resources to your various shops without annoying your guests and keep the staff areas out of the public eye for the perfect immersive experience. Build your way through a challenging campaign! 36 scenarios with unique settings will put your theme park management and coaster designing skills to the test. And if you're more of a creative player there's the sandbox mode! Parkitect: Deluxe Edition includes the "Taste of Adventure" and "Booms and Blooms" DLCs. Unleash Your Imagination, Craft the Ultimate Theme Park Experience!