House Builder Overtime - Medieval DLC
“New ideas must use old buildings.”! To better understand the present, sometimes you need to know the past. We invite to know more about building in Dark Ages in Medieval DLC of House Builder, where you can create three new houses: Watermill house: The world's first mills were built as early as 1 B.C.! The mechanism was equipped with a water wheel, the driving force of which was derived from the energy of the dammed water - this made it easy to grind cereals and produce flour and groats. Mills had to be located close to rivers or streams. At this level, you will be able to move into a Medieval mill, which will also be home to you - from now on you will be able to call yourself a miller! Blacksmith's house: Blacksmiths were a very important profession in the Middle Ages. Their main task was to make horseshoes so that the horses could work effectively and efficiently in the fields, and serve in transport and battle. The blacksmith also made barrels, nails, and various useful tools. It was a popular and respected profession - famous writers and chroniclers wrote about them. With the DLC, you will be able to feel like a medieval blacksmith - you will build your own house including a workshop! Windmill house: Windmills are structures with wings that, driven by the wind, are used to grind grain. They are the oldest windmill engine invented by humans - they were invented in the ninth century in eastern Persia, while by the end of the twelfth century, they had spread to England and the Netherlands - and nowadays many people convert old windmills into houses. On the level, you will build a wooden windmill, which will also be a home for you!