Halloween: The Game
Pre-order content includes: Exclusive Phantom Michael Myers Skin It’s Halloween night, 1978, the unsuspecting families of the quiet suburban town of Haddonfield are making holiday preparations, and evil has made its way home. Take The Shape of Evil as Michael Myers or save your neighbors as a Hero of Haddonfield in Halloween, the ultimate asymmetrical horror sandbox. As Michael, players wear the mask, become the Boogeyman, and stalk innocent residents with relentless obsession. Utilizing a nightmarish array of abilities, Michael leverages shadows and stealth to satisfy his bloodthirst. This doesn’t mean Haddonfield is going down without a fight. Frightened townsfolk will call the local authorities and even fight back when threatened, incentivizing Michael to avoid detection. And for the first time ever, fans of the transformative original film will have the option to witness the haunting narrative events surrounding "The Night He Came Home" through the eyes of Michael Myers in a standalone singleplayer story mode. As a Hero of Haddonfield, it’s your job to alert the residents of Haddonfield to the impending evil and help them escape before falling victim to Michael’s unyielding pursuit. In dynamic and ever-changing 1v4 asymmetrical multiplayer matches, hero players must arm themselves with everyday household items, weapons, and knowledge to combat an unpredictable and unkillable enemy. Convincing townsfolk and contacting the police will lead to increasingly powerful and thorough neighborhood patrols. To even the odds, you can command and equip NPCs with weapons to outsmart or even overpower The Shape, providing precious windows for escape. This immersive horror sandbox is powered by Unreal Engine 5 to deliver engaging and dynamic gameplay systems, life-like NPCs, hauntingly realistic visuals, cinema-quality lighting, and endless scares for you and your friends. Asymmetrical horror comes home in Halloween.