GRADIUS ORIGINS
This collection features 18 versions across all 7 arcade titles in the series, including the first-ever appearance of Gradius III AM Show Version on home consoles. A variety of helpful new features have been added to the games, including save states, a rewind feature, and Invincible Mode. The new Training Mode lets you adjust settings like restart points, loop counts, and power-up statuses to help hone your skills to perfection. There's also a gallery feature that includes music from the game, a variety of images from each title, and much, much more! 1. SALAMANDER III 2. GRADIUS JP ROM Ver. / JP Bubble Ver. / NA Ver. (NEMESIS) / EU Ver. (NEMESIS) / NA Prototype (NEMESIS) 3. SALAMANDER JP Ver. / NA Ver.(LIFE FORCE) 4. LIFE FORCE JP Ver. 5. GRADIUS II: GOFER no Yabou JP Early Ver. / JP Mid Ver. / JP Late Ver. / NA Ver.(VULCAN VENTURE) 6. GRADIUS III: Densetsu kara Shinwa e JP Old Ver. / JP New Ver. / Asia Ver. / JP AM Show Ver. 7. SALAMANDER2 JP Ver. ■ New modes, support features, and quality of life improvements Quicksave / Quickload Save and load your game data at any point during gameplay. Rewind Rewind your gameplay whenever and wherever you want during a game. Easy Mode This mode makes the game easier to play by reducing the size of your ship's hitbox. Invincible Mode This mode makes your ship impervious to enemy fire and only counts the number of times you were hit. Training Mode This mode lets you hone your skills by adjusting settings such as restart points, loop counts, and power-up statuses. * This mode is only available in certain game versions. Online Rankings Add your score to the leaderboards after getting a game over. Earn a top ranking to upload a replay of your game along with your score. Sound Gallery Listen to the original soundtrack from each title as well as arrangements from previously released CD albums. Visual Gallery View the games' original instruction cards and developmental resources. Gradius Guide Check your scores and a gallery of enemy characters from each of the original titles. You can also adjust various settings from each game's Options screen, including arcade board DIP switches, screen filters, and a recreation of software bugs from the original release.