Chip ‘n Clawz vs. The Brainioids
From the creator of X-COM, Julian Gollop, comes Chip ‘n Clawz vs. The Brainioids—a unique blend of 3rd person action and real-time strategy. The alien Brainioids have invaded Earth and stolen all our precious Brainium crystals in their Grav Spheres. Only Chip ‘n Clawz, a young inventor and his robo-cat, can thwart their evil plans by taking control of each sphere, all the way up to the Mothership itself! FUSION OF ACTION AND STRATEGY - Play as the heroic duo, Chip ‘n Clawz, in single-player or co-op, to put a stop to the Brainioid invasion in a humorous story campaign and challenging side missions. - Jump right into the action in fast-paced, pick-up-and-play missions with easy-to-learn yet satisfying-to-master game mechanics that bring a modern take to classic strategy games. - Lead the charge against the Brainioids as you build your arsenal of buildings, weapons, vehicles, and abilities! - Assemble and command your army through the strategic Command View and fight beside them in large-scale battles. - Boss battles against the mu-ha-highest-ranking Brainioids will put your base and minion management skills to the ultimate test! MULTIPLE MULTIPLAYER MODES - Experience multiplayer mayhem in epic army battles with or against your friends. - 2-player couch co-op to double your fun—coordinate your tactics with a friend to defeat the Brainioid forces! - Dive into the PvP mayhem—classic online 1v1, 2v2, buddy up with a friend, or clash in split-screen 1v1 to see who's the best of the best! Couch not included. - Jump into PvP matches or invite anyone to join your adventure campaign on PC or consoles thanks to cross-platform support. COMIC BOOK STYLE AND STORYTELLING - Set in a bright and exciting universe that transports players into a fresh, throwback comic-book-style world. - Meet a memorable cast of characters, each with their own story to tell during your adventures. We’re talking all sorts of brains in all sorts of jars! - Explore every nook and cranny to discover collectibles and secrets. Rare comic books will unveil the mysteries of the Brainioid invasion, and blueprints will help you build new weapons, minion upgrades, and hero abilities.