Ad Fundum
Dig deep, collect valuable minerals, upgrade wisely, explore diverse locations, uncover ancient secrets, and try not to explode! Will you save the world or vanish in the depths below? ABOUT THIS GAME The Great War is over, and the Age of Diesel has come. While many believe this is an era of harmony and prosperity, you know that peace is more fragile than ever. You embark on a journey into the depths of Earth to find the means to avert future conflict. But what awaits you in the darkness below? Is it a boon or doom for humanity? Take control of a colossal mech, capable of drilling through hundreds of meters of rock in a matter of seconds. Collect valuable resources, then fly back to your base to sell minerals for immense profit. Keep a close eye on your control panel: in a dangerous environment, your mech may overheat or overcool, and, most importantly, it doesn’t run on air – it needs fuel to operate. And beware of falling stones - your machine's hull won't withstand too much damage. Rebuild your base Your base has seen better days, but with enough amount of money you will restore it to its former glory and beyond to enhance your mining performance and unlock special abilities. Upgrade your gear Upgrade every part of your mech individually to transform an outdated prototype into a technological marvel. Experiment with different builds to create the ultimate mining machine best suited for your playstyle. Find hidden secrets Discover artifacts to unravel the history of the first human civilization on Earth, or search for the remnants of the previous underground expedition to unlock special upgrades with unique effects for your mech. Explore 8 diverse locations The deeper you go, the more locations you will discover. Each has its own visual style, atmosphere, gameplay mechanics, and threats to deal with. Survive earthquakes The ground you dig does not stand still – it shifts, changing its terrain. An earthquake is a dangerous time to collect resources, but when it’s raining minerals, how can you resist not grabbing some ore?