Magin: The Rat Project Stories
Magin: The Rat Project Stories takes place in a dark fantasy world, where magic – or essence, as it is called – is directly tied to the desires and fears of its inhabitants. Shape the fate of Elester, a Magin and veteran hitman in an underworld syndicate, as well as young Tolen, who is about to realize that he too can use the essence to his advantage. Step into a mature, magical world standing on the edge of an industrial revolution and utter chaos. Overcome obstacles, play your cards wisely, and find your destiny in this immersive, story-driven adventure. Adventure Game - Explore atmospheric and mysterious locations by investigating the environment, and interacting with items. - Battle horrific creatures and meet numerous complex characters - potential allies or foes. The Essence Mechanic - Manage your essence by utilizing emotions, both in combat and during exploration. - The emotional state of your character influences the story and various gameplay mechanics. Branching Storyline - Immerse yourself in a cold and harsh fantasy world where medieval culture is confronted with the invention of industrial, magic-powered machines, and the forces that seek to control them. - Follow the main characters on their journey of lost and redeemed hope and decide its outcome based on your choices. Card System Mechanics - Manage and upgrade your deck as the story progresses. - Gain special cards from story choices and defeated enemies. - Craft unique double-sided, emotion-infused essence cards fitting your strategy.