63 Days
I'm part of the first generation born in a free Poland, after 123 years of foreign occupation. I grew up believing our freedom was safe, but the outbreak of World War II shattered that hope. We're angry and tired, but also determined. We're itching to do something, to reclaim our normal lives. My companions and I feel we have only one choice: to get revenge and win back independence for our city and nation, or die trying. The odds are overwhelmingly against us, but we're like brothers and sisters, driven by our fighting spirit, relying on our wits and teamwork. But will it all be enough? OUTSMART YOUR ENEMY If we plan well and execute correctly as a group, we might just stand a chance. We have many ways to approach each mission, always trying to make the right decisions. JOIN THE UPRISING Wherever our uprising takes us, our bravery will be remembered for generations. Our story will be told, there will be enough survivors to tell the tale. We'll employ good tactics, be fearless, be like ghosts. USE BRUTE FORCE We know how to fight. We prefer to be stealthy, to increase our chances and minimize our losses. But if that fails, we'll shoot our way through. LEVERAGE THE ENVIRONMENT We know Warsaw inside out and we use that to our advantage. The Germans may have destroyed much of the city, but that only helps us engage them more effectively! RALLY YOUR ALLIES We're fewer in numbers, but stronger in motivation and the bonds that keep us together. Good cooperation is one of our strengths. Each of us has a different background, personality, and skills, but we fight together as one. Having a good friend to fight alongside you and have your back is not only more fun, but also a big advantage.