Gunsmith Simulator - Flint & Powder
Travel back in time to uncover the secrets of historical firearms masters! In the "Gunsmith Simulator - Flint & Powder" DLC, you will immerse yourself in the fascinating world of historical flintlock weapons from the black powder era. Gain new skills by repairing, reconstructing, and testing five unique models that left their mark on firearm history. Become a true connoisseur of the craftsmanship of old gunsmiths! In the Gunsmith Simulator - Flint & Powder, you'll find: Spanish Miquelet Pistol The Spanish Miquelet Pistol is a classic flintlock firearm known for its precise ignition mechanism. Miquelet lock pistols, famed for their reliability and elegant craftsmanship, were favorites among Spanish officers and nobility in the 18th century. Flintlock Derringer Small but deadly—these pocket pistols symbolize concealed weapons from the black powder era. Often used for self-defense, Derringers provided compact firepower, ideal for short distances. Kozienice Rifle Produced in Poland, the Kozienice Rifle was a highly accurate weapon primarily used by soldiers of the Polish-Lithuanian Commonwealth. It was distinguished by meticulous craftsmanship and impressive precision. Brown Bess One of the most important muskets in British military history, the Brown Bess served as the backbone of armaments during the 18th and 19th centuries. Renowned for its durability, it saw action across Europe and overseas colonies for nearly a century. Danish M-1772 Flintlock Dragoon Pistol The Danish M-1772 Dragoon Pistol was designed for cavalry use. Rugged and easy to handle, it served Danish dragoons in battles and skirmishes, combining mobility with reliability. Prepare to explore history captured in iron and wood, and experience the craftsmanship of gunsmiths from bygone eras!