Clair Obscur: Expedition 33
“Year by year, She erases us.” Once a year, the Paintress wakes and paints upon her monolith. Paints her cursed number. And everyone past that age turns to smoke and fades away. Year by year, that number ticks down and more of us are erased. Tomorrow she’ll wake and paint “33.” And tomorrow we depart on our final mission - Destroy the Paintress, so she can never paint death again. We are Expedition 33. Clair Obscur: Expedition 33 is a ground-breaking turn-based RPG with unique real-time mechanics, making battles more immersive and addictive than ever. Explore a fantasy world inspired by Belle Époque France in which you battle devastating enemies. Reactive Turn-based Combat In this evolution of JRPGs, real-time actions enhance the heart of turn-based combat. Craft unique builds for your Expeditioners that fit your playstyle via gear, stats, skills, and character synergies. Open an active dimension in combat - dodge, parry, and counter in real time, chain combos by mastering attack rhythms, and target enemy weak points using a free aim system. “Tomorrow Comes” With only one year left to live, join Gustave, Maelle, and their fellow Expeditioners as they embark upon a desperate quest to break the Paintress’ cycle of death. Follow the trail of previous expeditions and discover their fate. Get to know the members of Expedition 33 as they learn to work together against impossible odds. A Hauntingly Beautiful World Explore an enchanting realm populated by surreal adversaries. Wander through breathtaking landscapes, from the Island of Visages to the Forgotten Battlefield, discovering secrets and hidden quests along the way. Find allies of fortune in creatures of legend. Recruit special companions to access new travel methods and discover secret areas in the World Map. Experience the debut game from Sandfall Interactive, fully realized in Unreal Engine 5 with stunning graphics and a heartbreaking soundtrack.