Carmen Sandiego
VILE is back on the scene, and for once, ACME and Carmen Sandiego have a common enemy. In a rare and temporary alliance, the world’s greatest thief must track down the syndicate before they can pull off their next big heist. Rookie gumshoes and seasoned detectives are invited to put their sleuthing skills to the test whether it’s in the narrative driven main campaign or the classic mode ‘The Acme Files’. IT TAKES A THIEF TO CATCH A THIEF Carmen Sandiego, the elusive master thief, has temporarily aligned herself with ACME. Her intimate knowledge of VILE’s operations and her unparalleled skills in espionage make her an invaluable, albeit risky, ally. GEAR UP GUMSHOE A great thief is only as good as her tools. Glide across rooftops, grapple between buildings, and switch between night vision, UV, and thermal to track suspects and find hidden clues. TRAVEL THE GLOBE From the bustling streets of Rio de Janeiro to the majestic landmarks of Tokyo, embark on a whirlwind tour of the world's most iconic destinations. With stunning visuals and immersive environments, every location comes to life, inviting you to explore, discover, and unravel the secrets that lie within. SOLVE CAPERS Use quick thinking and detective skills to decode messages, crack safes, and outwit VILE operatives before they disappear. Every choice impacts your mission, so act fast! CAPTURE VILE Use clues, interviews, and the ACME CrimeNet Database to profile and identify VILE operatives. But remember, a warrant is essential before making any arrests! Will you crack the case and bring VILE to justice, or will they evade capture?