The Occultist
I The Occultist rejser den paranormale detektiv Alan Rebels til den mystiske ø GodStone for at fastslå årsagen til hans fars pludselige forsvinden. Selvom han har nævnt øen flere gange i løbet af årtierne, ved Alan faktisk kun, at hans far blev født og tilbragte sine tidlige år der. Men Alan rejser ikke alene. Med sig har han sit mystiske pendul, et objekt af ukendt oprindelse, som har ledsaget ham på alle hans tidligere paranormale efterforskninger. Mens han udforsker de tågede gader og vanvittige bygninger, der tilsyneladende er det eneste, der er tilbage på den mystiske ø GodStone, bliver det klart: Denne sag ligner ingen anden. Indtil 1950 boede der en berygtet, makaber kult på GodStone, der udførte alle mulige foruroligende eksperimenter og grusomme ritualer. Ingen har besøgt øen siden da – før i dag. Alan skal bruge sine paranormale evner til at interagere med de skumle sjæle, der stadig lader til at befinde sig i de dystre gader og bygninger, der står tilbage på GodStone; eller undgå dem for enhver pris, hvis de er vrede. Da Alan Rebels er en paranormal detektiv, er intet af dette nyt for ham. Men den mystiske ø GodStone og hans jagt på svar om farens forsvinden sætter Alans evner på prøve. GodStone ryster Alans overbevisninger om, hvad der er muligt i den okkulte verden, mere end nogen tidligere efterforskning. Måske skjuler GodStone på en forbandelse, der kan fjernes ... men bør den blive det?