Tales from Candleforth
Tales from Candleforth er en samling af eventyr, der blev skrevet oven på en forbudt bog for mange år siden for at skjule dens indhold. År senere bløder den mørke tekst ud og ind på siderne i fortællingerne, blander sig med dem og fordrejer historierne. Fortællingen er ved at begynde... I denne første fortælling møder vi Sarah, en 16-årig pige, der er alene om at drive familiens apotek. Sarahs bedstemor forsvandt for et stykke tid siden, men en dag finder hun spor, der viser, at hun måske stadig er i live. Da Sarah opdager nye kræfter, som kun kvinderne i hendes familie kan arve, begiver hun sig ind i en verden af okkultisme, mystik og rædsel for at afdække de hemmeligheder, hendes familie skjuler, og finde ud af, hvilken rolle hun spiller i det hele.