PEPPERED: An Existential Platformer
PEPPERED er et eksistentielt platformspil, hvor du kun har ét forsøg på alting. Hvert valg, hver bosskamp og hver fiasko påvirker den forgrenede historie og bestemmer, hvordan den udvikler sig og ender. Vil du redde verden eller fejle spektakulært? Mens verden møder dommedag med apati, beslutter en kontorpraktikant at redde verden alene. Verden svarer ved at tilkalde politiet, vrede folkemængder og medierne, som stemplede dem som terrorist. ■ FORGRENET HISTORIE Flere slutninger. Flere ruter. Dine fejl og valg påvirker historien markant og kan føre dig til helt unikke steder med særlige scener, figurer eller gameplay-mekanikker. ■ PLATFORM-ACTION Løb. Hop. Dø. Råb ad skærmen. ■ ÉT FORSØG BOSS-KAMPE Udfordrende bosskampe. Taber du, nulstilles spillet ikke og du får ingen ny chance. Historien fortsætter og indarbejder dit nederlag. ■ VALG Træf valg i historien, fra dialog til handlinger. De påvirker figurerne, udfaldet eller slutningen. ■ STEALTH-SEKTIONER Bliv fanget, snig dig forbi eller find en hemmelig løsning. Hver sektion har en unik figur, permanente konsekvenser og fjollede øjeblikke. ■ UDFORSKNING Dyk ned i en sær verden fuld af mærkelige og triste mennesker. Tal med farverige NPC’er, undersøg omgivelserne eller ignorer det hele. ■ HELT TILFÆLDIGT PIS Måske skal du bruge en indkøbsvogn for at flygte fra bøller? Eller lave en præsentation eller gamble med en galning på et gadehjørne? Hvem ved? Det gør jeg. ■ EN KONTORSTOL Du kan dreje rundt i den.