Faraday Protocol
Faraday Protocol er et førstepersons gådeløsningsspil, som vil teste både din intelligens og snarrådighed samt udfordre din evne til at tænke under pres. Du er Raug Zeekon – en interstellar arkæolog fra planeten Cunor. Du er af dit firma blevet sendt ud for at undersøge kilden bag et mystisk signal, der kommer fra en uudforsket stjerne. Bia-værktøjet, et gammelt relikvie fra en udenjordisk civilisation, er det første mysterie, du afdækker efter din ankomst til OPIS. Selvom du er usikker på dets formål, begynder du at bruge værktøjet til at løse udfordringerne på din vej. Med dets evne til at absorbere energi, og muligheden for at omfordele den til forskellige maskiner, begynder du at grave dig stadig dybere ind i templerne, mens du hele tiden møder gåder af stigende sværhedsgrad, som vil teste din handlekraft og din evne til problemløsning. Er du kvik nok til at klare alle de udfordringer, du stilles overfor? Du mødes af en mystisk, mekanisk stemme. Hendes navn er IRIS – en A.I., som er skabt til at bevogte OPIS’ omgivelser. Komplekset ser ud til at have været forladt i æoner, men hvad var dets formål? Rummene er fyldt med gåder, der bliver mere og mere indviklede og udfordrende i takt med, at du bevæger dig igennem dem. Hvem byggede dem? Hvorfor ville nogen bygge et træningscenter som dette på en ellers forladt planet?