Darksiders Genesis
Siden tidernes morgen har THE COUNCIL opretholdt balancen. RYTTERNE, Nephilim (mægtige væsner, som er resultatet af uhellige forbindelser mellem engle og dæmoner), der har sværget troskab til The Council, udfører deres ordrer og er blevet givet mægtige kræfter i den henseende. Disse kræfter havde dog en stor pris: Rytterne blev beordret til at bruge de nye kræfter til at udslette resten af deres æt. Det, der fulgte efter, var et blodigt slag i Eden, hvor rytterne, under ordre fra The Council, udslettede Nephilim. WAR og STRIFE, der stadig er udmattede efter begivenhederne i Eden, har fået en ny opgave. LUCIFER, den gådefulde og bedrageriske dæmonkonge, har planlagt at rykke balancen ved at overdrage kræfter til mesterdæmoner i hele Helvede. War og Strife skal nedlægge disse mesterdæmoner, samle efterretninger og til sidst kæmpe sig vej gennem en kompliceret dæmonsammensværgelse, der truer med at rykke balancen for evigt og bringe selve skabelsen til ophør.