VED
VED er et historiedrevet rollespil med flot, håndtegnet grafik og animationer kombineret med et unikt teleporteringssystem, turbaseret kampmekanik og roguelite-elementer. Fordyb dig i en fantastisk verden med masser af historier at udforske, uomstødelige konsekvenser og alternative slutninger, samt et gameplay, der er nemt at lære, men svært at mestre! I VED træder du ind i rollen som den unge helt Cyrus, som ankommer til byen Micropolis i søgen efter et nyt liv. Her opdager han pludselig evnen til at teleportere mellem to forbundne verdeners, om er fulde af mystiske, svævende øer, underlige væsner og farlige monstre. Opdag en interaktiv historie, hvor hver beslutning har konsekvenser, og hjælp Cyrus med at opdage sandheden om dette magiske sted, så du kan beslutte de to verdeners skæbne. Hvis din mission skal lykkes, skal du mestre den kraftfulde Ved-magi. Spillets enorme fantasy-verden, figurer og æstetik er inspireret af forskellige kulturer og mytologier. På sin rejse vil Cyrus møde mange fraktioner, som har forskellige syn på begivenhederne. Ved at hjælpe indbyggerne i de magiske lande og den virkelige verden lærer Cyrus mere om sig selv, begge universer og – vigtigst af alt – hvordan han skal redde dem alle ... eller dømme dem til undergang. Byg nye bygninger i Troglodyte-landsbyen for at låse op for nye besværgelser og skabe unikke kombinationer af evner. Vælg magiske kræfter, der arbejder sammen, så du effektivt kan bekæmpe selv de stærkeste fjender. Udforsk to magiske verdener, mød underlige væsner, og lær at beherske Ved-magien! Nøglefunktioner: ■ En ikke-linær historie, hvor hver beslutning kan føre til uomstødelige konsekvenser og alternative slutninger. ■ Flere forskellige fraktioner, der ser anderledes på begivenhedernes gang. Et dynamisk system af forhold, som giver dig mulighed for at påvirke nøglefigurernes beslutninger. ■ Innovativt turbaseret kampsystem. Brug din position effektivt for at vinde en fordel. ■ Byg en landsby til dig selv og dine allierede for at låse op for nye evner og færdigheder. ■ Et system af unikke, interaktive elementer, der kan forbande eller velsigne vores helt, som kan vare indtil spillet slutter. ■ Spillet indeholder et eklektisk soundtrack, der følger med dig på eventyr og omfatter symfonier, folkemusik og hiphop.